Too soon

 
Hmmm, var nog lite för tidigt för att ge sig ut på cykeln. Även om jag bara cyklade till affären. Det är nedförsbacke nästan hela vägen till ica men ändå återuppstod hostan från helvetet. :( Tyckte synd om de andra som stod i kassan och väntade medan jag stod där och lät som om jag höll på att kvävas. De lär ju ha blivit måttligt äcklade. För att inte tala om livrädda för att jag möjligtvis smittat dem med något livshotande. :bigeyes:
 
Nåja, överlevde i alla fall hemvägen också så nu sitter jag här och hostar och ångrar att jag cyklade till ica. Blääeh :( 
 
Gjorde dessutom en hemsk upptäckt. Jag har ju ett gäng plastpåsar på min cykel för att sadeln har en tendens att suga upp vatten. En av plastpåsarna som jag en gång i tiden rivit sönder hade formats som en liten skål under sadeln och när jag började granska den så upptäckte jag att det låg något i den (förutom vatten alltså). Först trodde jag att det var en humla eller en fluga eller nåt som lyckats hamna där inne och sedan drunkat. Men när jag (icke särskilt framgångsrikt) försökte riva sönder påsen för att ta bort den så fick jag möjlighet att granska "varelsen" lite tydligare och då såg den snarare ut som en liten fisk..??? Så nu börjar jag tro att det kanske är ett litet grodyngel som bott (och dött) där. Usch vad hemskt! Inte för att jag för något i världen kan begripa hur i allsin dar ett grodyngel skulle kunna hamna under min cykelsadel?! Och dessutom leva så pass länge så det utvecklas till det stadiet och sedan bara dör?? Kände mig smått äcklad av upptäckten så jag har inte granskat den ytterligare sedan jag kom hem. Ska väl samla mod och göra det någon dag. Hoppas verkligen att det är en fluga och inte ett grodyngel. Kommer få sjukt dåligt samvete om det är ett litet grodyngel. Och ja, jag är medveten om att det kanske är en smula elakt och partiskt av mig att hoppas att det är en fluga och inte ett grodyngel. MEN grodyngel är INTE äckliga, och dessutom finns det betydligt fler flugor än grodyngel. Faktum är att jag skulle nog kunna tänka mig att ha ett litet akvarium/terarium med grodyngel. Är roligt att följa utvecklingen på dem. Dessutom är minigrodor sjukt söta, tror det är en barndomsgrej. 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0