Tablettdöden

 
Fick nyss ett samtal från barnmorskan gällande resultatet av blodprovet som jag tog "härom dagen". Härom dagen?! :bigeyes: det har liksom gått en vecka..?! 
 
Nåja, antar att mina värden inte var särskilt bra för läkaren ville höja min Levaxindos. Och inte så lite heller, dosen ska tripplas. TRIPPLAS!? Snacka om att slå på stort på direkten. Så numera ser min morgon ut enligt följande:
 
1 tablett 5 mg Folacin (folsyra)
2 tabletter á 1 mg Behepan (B12)
3 tabletter á 25 µg Levaxin
 
6 jävla tabletter. Innan jag ens får/kan käka frulle. :mad:
 
Och sen under resten av dagen är tanken att jag ska trycka i mig två multivitaminer samt två kalktabletter också. Fast det gör jag ytterst sällan, brukar som mest bli en av varje, och ibland inte ens det. Gruvar inför järnvärdets framtida nedgång för då kommer jag få börja knapra det också. Usch! Blä för tablettdöden! :(
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0