Min onsdag

 
Vicotory! Har slutligen fått tag på Aleris. En av kirurgerna där ringde mig för en stund sedan. Dock blev jag inte ett dugg klokare. Eller, på sätt och vis så har jag väl möjligheten att bli klokare, men som den skeptiker jag är så har jag lite svårt att ta till mig och tro på vad han sa. Det lät helt enkelt för bra för att vara sant. Jag tror nästan att han trodde att jag var en sån där orolig hormonstinn person som bara är allmänt orolig och rädd och han kanske kände ett behov av att lugna mig. Ironiskt nog är jag inte ett dugg orolig över det som jag tog upp med honom. Jag vill bara veta så att jag har lite koll på vad jag kan förvänta mig. Men kirurgen var så lugnande och allt lät ju så himla bra och normalt. Antar att det är det jag har svårt att tro på. Situationen är trots allt INTE normal. Det är INTE normalt att kapa bort större delen av magsäcken och koppla om tarmarna för att försämra näringsupptaget och dessutom bli gravid i samma veva. INTE normalt helt enkelt. Så när inte det fungerar normalt, hur kan då något annat göra det?? Å andra sidan kanske de menar att med tanke på omständigheterna så fungerar saker och ting normalt. Men det är ju inte det jag vill veta heller. Normalt eller inte, det skiter jag i, jag vill bara veta hur det fungerar. Men men. Ska ta upp det hela med barnmorskan med, om hon säger samma sak så får jag väl helt enkelt lita på dem. Deras kompetens på området är ju trots allt avsevärt bättre än min.
 
I övrigt så händer det inte mycket. Har nyss bokat två tider på gymmet, en på fredag och en på lördag om jag inte minns fel. Jag funderar även på att dra igång en häxjakt på tandvården eftersom de inte hört av sig sedan jag ringde dem för 2½ vecka sedan. Misstänker att de glömt bort mig. Så så är det, det är min onsdag det. 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0