Livets mystiska ironi, och exorcisten

 
Försöker fördriva lite tid. Ska på labb hos mvc vid 8:30 för att kolla sköldkörteln. Men det är ju länge tills dess, och har ingen lust att somna om. Sov ändå bara dåligt i natt, och det tog hundra år att somna. Kan inte begripa varför jag ska tänka så mycket när det är dags att sova. Som igår till exempel, av någon underlig anledning började jag tänka på exorcisten och blev rent av löjligt mörkrädd. Fast det kändes ju inte löjligt just då såklart. VARFÖR ens tänka på något som gör mig mörkrädd?! Särskilt när det är becksvart och jag försöker slappna av och sova. Antar att det är en del av livets mystiska ironi som omger oss hela tiden. 
 
 
Nåja, efter besöket hos mvc så ska jag pallra mig till Falkenberg. Blev häromdagen tillfrågad vad jag hade för mig idag och trodde lite glatt (och naivt) att vi faktiskt skulle hitta på något. Men så var givetvis inte fallet. Utan tanken är att de andra ska hitta på något medan jag är hund och barnvakt. Känns lite som den gången alla åkte utomlands och jag fick stanna kvar i Sverige för att vara hund och kattvakt. Lite surt egentligen, men återigen, livets mystiska (och konstanta) ironi.
 
Börjar för övrigt känna att skolan närmar sig. Drömde om den i natt. Drömde att vi hade en inledande föreläsning samt att det var dags för lunch, misstänker att jag var hungrig för portionerna vi fick var enorma. Det var liksom inte fat vi åt på utan stora diskbrickor som brukar finnas i skolkök och på restauranger och sånt. Som sagt, hungrig. 
 
 


Kommentarer
Postat av: ida

Ni kan ju stanna kvar här sen ät mat och spela spel om ni vill, men Mattias orkar kanske inte det när han har jobbat?

2012-08-23 @ 07:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0