Tjärinrökta korvar

 
Nu när jag börjar bli frisk har jag sakta men säkert insett att det faktiskt har sina fördelar att vara sjuk. Mitt smaksinne har inte återvänt helt så det saknar jag lite. Men däremot så har luktsinnet återvänt med full kraft. Det saknar jag inte. Det började komma tillbaka redan igår. Kylskåpet luktar återigen som döden och jag blir då och då illamående av att vistas i köket. 
 
På tal om luktsinne, igår hamnade min stackars sambo nästan i bråk på grund av mig. :( Vi stod i kön på ica och väntade på vår tur, då kom det någon snubbe och ställde sig bakom oss och han stänk värre än döden! Han luktade typ blöt cigarett. Det var så hemskt och eftersom jag har ledsnat på alla stinkande rökare så beklagade jag mig till älsklingen att det stank cigarettrök och att det gjorde mig illamående. Jag brukar försöka hålla en bit av tröjan/jackan eller något för näsan och andas genom den, oftast hjälper det inte men det kanske dämpar. Men igår fungerade det inte så Mattias sa att jag inte behövde vänta med honom inne i affären eftersom lukten fick mig att må dåligt. Så jag vandrade ut därifrån snabbare än kvickt och då tog tydligen den andra snubben illa upp (personligen anser jag att han borde gjort det också). Han frågade i alla fall Mattias varför jag gick ut och ärlig som han är så upplyste han honom om att jag inte klarade av cigarettstanken. Snubben blev då sur och sade troligtvis vad han ansåg om den saken, för hans cigarett var ju inte ens tänd, han hade "släckt den innan han gick in i affären och gick ju nu bara runt med den i handen" (???????????).  Hmpf, som om det tar bort lukten av döden liksom. Nåja, min kära älskling stod på sig och ansåg att tänd eller inte så stank det fortfarande fruktansvärt. Då blev sagda "snubbe" skitarg och var på väg att börja bråka på allvar. Kassörskan eller vem det nu var sa åt dem att lugna ner sig. Stackars älsk :(
 
Men något jag retar mig på är att rökare tror att lukten försvinner bara för att cigaretten är släckt?! De kan väl ändå inte på fullaste allvar vara så dumma?! :question: Bara för att de själva är tjärinrökta korvar så betyder ju inte det att alla andra är det. Om de vill suga i sig gifter och stinka skit så får de väl göra det. Men då kan de vara så säkra på att folk går undan också! Samma sak gäller så klart för människor som badat i några liter parfym. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louis

Alla rökare fräter väl bort sitt luktsinne med cancerpinnarna^^

Svar: Ja, och som straff måste vi andra bada i deras stank. :(
Elisabet

2012-08-09 @ 10:40:56
URL: http://strudel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0