En dröm


Jag slänger in en liten kort beskrivning av nattens dröm (som jag kommer ihåg i alla fall).


Jag och några till var i Rudsjö. Minns inte exakt vilka men Ida var i alla fall med och vi väntade på en gäst. Jag var i "vårt" sovrum och drog på mig en rutig skjorta. När jag kom ut så hade det kommit dit en kille/man. Han var kompis med Ida men jag hade aldrid träffat honom förut (men han var misstänksamt lik en gästföreläsare vi haft på skolan). Han gick runt i huset och sa att det luktade så himla gott. Han letade efter doftens källa och berättade att det var en gudomligt god doft, och att den goda doften luktade hö. Sen kom han fram till mig och sa att det var jag som luktade gott. Jag blev ganska generad men sträckte fram en hand för att hälsa men då skakade han på huvudet för att han inte ville hälsa med en handskakning. Så då kramades vi i stället och sedan skulle vi gå rundtur i Rudsjö. Minns inte så mycket mer än så, resten är luddigt men jag minns att vi hela tiden var i Rudsjö.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0