Skräck på apoteket

Okej! Rubriken är kanske en smula överdriven. Eller ganska mycket överdriven, men jag blev faktiskt lite orolig när vi var in på apoteket idag. Jag skulle hämta ut medicin och var samtidigt på jakt efter hydrokortisonsalva/kräm. Jag frågade en där vart salvan var och hon visade mig och undrade vilken typ av salva jag vill ha och då började jag förklara hur utslagen såg ut. Hon såg genast fundersam/orolig ut och frågade om jag inte varit till någon hudtjofs och kollat upp det. DÅ blev jag nervös. Nåja. Jag testar kortisonen först. Går det inte över får jag väl pallra mig till vårdcentralen och hoppas att det inte är något allvarligt.

Idag hade vi snabb besök av svärföräldrarna. De kom hit och satte upp en spegel i vår hall och sedan åkt de igen, men bra blev det i alla fall :)
Sen har jag och Mattias flängt runt på stan och köpt lite grejer till Mayas klös/klätterträd. Yes, jag har (som vanligt) ångrat mig igen och beslutat mig för att köpa grejer redan nu. Dock hade de bara öppet till 16 på byggmax så vi hann bara såga till reglarna. Gjutrören får vi ordna någon annan dag. De var dessutom kortare än jag trodde så vi måste ha minst ett eller två gjutrör till. Kanske även en regel till med. Men men, det får vi ordna någon dag i veckan.  Behöver även några plywood skivor. Men köper nog dem någon annanstans för jag vill ha skivorna tillsågade i maskin så det blir helt rakt men på byggmax fick vi minsann såga till allt själv. Och sågning är inte min starka sida.

Längtar tills jag kan börja snickra, det är så kul :) Passade även på att köpa reglar och skruv idag. Så så fort jag har allt i "trä- väg" så går det att göra klart hela skiten. Sen ska den målas, lindas med rep och installeras med en massa mjuka, fluffiga dynor :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0