Golf

Idag åkte jag och Mattias ut till Nissastrand och spelade golf. Jag har aldrig spelat riktig golf förut så det var spännande. Givetvis var jag som vanligt smockfull av prestationsångest men den gick över så småningom eftersom det bara var att inse att jag var sjuuuuuukt dålig på det. Haha, verkligen megadålig! Men det var roligt ändå även fast jag inte ens fick spela klart alla banorna. Yepp, så dålig var jag. Tror jag spelade färdigt typ 3-4 banor av 9. Haha :D Men jag lyckades faktiskt avsluta en bana med bara +2, då var jag löjligt stolt, hihi :thumbup:

Lär nog bli mer golfande, det var inte särskilt dyrt. För 110 kronor fick vi spela, låna klubbor, 6 bollar till banorna samt en polett för att få 25 bollar att skjuta på rangen, bara för att öva swingen typ. Vi spelade "bara" nio hål och det tog typ 2½-3 timmar, roligt roligt, och motion fick vi med :)


Det var jobbigare än vad jag trodde det skulle vara. Efter rundan var både jag och Mattias jättetrötta. Men det här lär vi nog försöka oss på igen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0