Bakverk

Hmm.. Min statistik har fått frispel.. Vart kommer alla besökare ifrån?!
Ni är givetvis välkomna och allt det där, men.. ehe.. Vad är haken? Det är ytterst sällan det hittar hit folk utan hjälp, men men, som sagt, välkomna.

Jag är inte särskilt förtjust i söndagar. Det är en låååång och tråkig dag när man bara går runt och väntar på att det ska bli måndag. Tiden tycks gå ännu långsammare när man är sjuk så jag drabbades av tillfälligt vansinne och bestämde mig för att baka. Både fransk chokladkaka och mazariner. Har alltid hört att mazariner ska vara så jobbigt och svårt att baka så jag tänkte minsann leka superwoman och planerade att jag skulle blogga om bakningen när jag var klar och säga hur oerhört LÄTT det var att baka mazariner.

Det är bara att säga bye bye till den tanken. Antar att det är lättare att visa resultatet än att förklara det:




Det är vid sånna tillfällen man vill ge sig själv en saftning snyting.

Men men. Alla gick faktiskt inte sönder, 12 stycken klarade sig och ser för närvarande ut så här.



Nu vågar jag ju inte röra skiten för jag är så rädd att de ska gå sönder. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas kleta på glasyren.

Jag tänker för övrigt aldrig baka mazariner igen. Aldrig!
Och så fort den fördöma franska chokladkakan är klar tänker jag ta med mig datorn till sängen och kika på tecknat. Inget kan stoppa mig!




Kommentarer
Postat av: Ann-Louis

Hahah :P

2011-09-11 @ 18:15:51
URL: http://strudel.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg du har:D

2011-09-11 @ 18:31:46
URL: http://vafanheterjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0