Angående 11e september

Lyckades hålla mig hela dagen igår från att skriva någon föreläsning om det hela men nu kan jag inte hålla mig längre. Det var ett fruktansvärt dåd. Att något sådant ens kan hända, och ännu värre: att människor vill att det ska hända, är otänkbart. Och ändå är det verkligheten. Det är synd om alla de drabbade och allt det där. Men jag blir faktiskt lite irriterad när jag kikar igenom olika bloggar och artiklar och det bara står om själva attacken och alla de drabbade i USA. För den attacken var trots allt starten för det förbannade kriget som startade strax därpå. Massvis med oskyldiga människor skadades och dog där också men folk verkar ha glömt bort det? Skäms i så fall! Det är synd om de drabbade i USA men det rättfärdigar fortfarande inte USAs beteende.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0