host och lchf

Usch. Går omkring här hemma och hostar så illa att jag nästan spyr :( hoppas verkligen jag blir frisk snart.

Har varit iväg och hämtat ut böcker samt en våg som jag beställt. Nu kan man ju tycka att det är att gå över styr att beställa en våg men det tycker inte jag. Jag köpte nämligen en på biltema för någon månad sedan och den var fullkomligt jäkla knäpp! Så nu har jag därför lagt ner lite pengar på en rejälpryl med profilminne och lite sånna där godissaker. Undrar bara hur lång tid det tar innan man lärt sig hur den funkar.

Utöver vågen så hämtade jag ju som sagt ut böcker också. Kurslitteratur till nästa kurs samt en lchf kokbok. Är så himla mycket skriverier och debatter om lchf så det går ju inte att inte bli nyfiken, om inte man är död förstås. Eller totalt likgiltig men fy vad tråkigt att vara det! Så med andra ord ska vi så småningom prova på det här. Och med vi menar jag så klart mig själv och Mattias. Eftersom det är jag som lagar all mat här hemma så har han inget annat val än att följa mina fotspår. Om inte han vill laga mat själv dvs, hehehe (A). Å andra sidan kan han ju alltid fylla upp de förlorade kalorierna med godis och fortfarande ha gott samvete så det ska nog gå bra ändå :) :P




Kommentarer
Postat av: Ann-Louis

Om du menar förlorade kalorier om man käkar lchf så ville jag bara inflika att lchf är ingen lågkaloridiet utan lågkolhydrat diet :) Men menar du käka BARA godis för att man inte vill laga maten själv så var det inget :P

2011-10-24 @ 23:41:24
URL: http://strudel.blogg.se/
Postat av: Elisabet

men kolhydrater innehåller ju en massa kalorier så i och med att man minskar på kolhydraterna så minskar man väl på kalorierna också.. Lr? Eller man kanske bara byter en sorts kalorier mot en annan. Eller nåt. Vad vet jag, haha xD

2011-10-25 @ 08:29:25
URL: http://elajsans.blogg.se/
Postat av: Ann-Louis

Jo du har rätt i att kolhydrater innehåller massa kalorier och att de försvinner i och med att man käkar mindre kolhydrater men du vet väl om att lchf står för low carb HIG FAT? dvs mkt FETT FETT FETT. Smör, grädde, ost i mängder!! Fet mat alltså. Men kroppen omvandlar fettet på ett annat sätt än kolhydrater, därför funkar det för vissa att äta efter den^^

2011-10-25 @ 20:04:53
URL: http://strudel.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hehe jaja, det är klart att jag vet vad hela meningen står för. Jag skulle väl aldrig investera i en kokbok för 200 om inte jag visste vad den innehöll :P

2011-10-26 @ 15:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0