En dröm


I natt drömde jag att jag körde en moped. Jag tror att jag arbetade för någon sorts underrättelsetjänst eller liknande och mitt jobb var riskabelt och farligt. Plötsligt var jag i en hög, tom byggnad, dvs det fanns inga möbler alls där. Bara väggar, trappor och fönster. En föredetta kompis till mig var där och sa att hon var på min sida. Jag tyckte det kändes lite underligt och jag var osäker på om jag vågade lita på henne för det kändes inte som om att hon var pålitlig. Men hon övertalade mig och vi kom överens om att hjälpas åt fast jag var fortfarande lite rädd för henne. Vi gick omkring i huset och gömde oss för några människor som sköt omkring oss, hon hade med sig en sopsäck som hon släpade med sig hela tiden. Jag ville veta vad som var i den för jag tyckte den var obehaglig men hon sa att det inte var något fara och att hon lovade att visa mig innehållet snart. Sen gick vi längs en gång mot en trappa för att gå ner en våning. Då kom det poliser och sköt ner min f.d kompis och hon dog, det var blod nästan överallt. Poliserna kom fram till mig och berättade att jag haft en rejäl tur att jag överlevt för att kompisen var en psykiskt sjuk massmördare, hon hade tänkt döda mig så snart vi kommit till den nedre våningen. De öppnade säcken och sa att det var beviset på att allt de sa var sant. I säcken låg det massor med styckade människor som hon mördat.


Drömmen var riktigt jäkla obehaglig! :(

Inte för att jag i medvetet tillstånd har särskilt höga tankar om personen i fråga. All tillit och respekt som funnits har hon på ett eller annat vis dödat, flera gånger om dessutom. Men den här drömmen var lite väl magstark :bigeyes:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0