En dröm


I natt drömde jag att jag tappade alla tänder. Först tappade jag en, och när jag märkte att den lossnat och stoppade in handen för att ta ut den så upptäckte jag att en till var lös, och en till osv. Sen när jag börjat plocka ut mina tänder en efter en så började flera bara ramla lös i munnen på mig. Jag spottade ut dem i handen och lade dem i en vit plastmugg men det fortsatte att ramla lös tänder hela tiden. Det var fruktansvärt! Minns att jag stod i korridoren utanför "Matan" på Grevåkerskolan. Tänderna såg dessutom inte ut som vanliga tänder, de var längre, lite böjda och påminde lite smått om huggtänder.

För inte så länge pratade jag och Sandra just om såna drömmar. Tydligen sägs det att när man drömmer att man tappar alla sina tänder så betyder det att man ska dö men om det förekommer en massa blod i drömmen så är det ingen fara. I min dröm fanns det inte en enda droppe blod med. :(

Jag vet att det bara är ett sammanträffande. Men jag tycker ändå det är lite underligt att min dröm sammanfaller med flera dödsfall som rör, inte direkt mig personligen.. Men de personerna som dör är ändå människor som jag varit bekant med och träffat. Som sagt, vet att det är ett sammanträffande, men ändå. Den här veckan började verkligen inte bra. Först det som hände i måndags. Och nu det här. Och dessutom har det varit flera olyckor i Jämtland p.g.a en förrädisk halka. Usch! Blir faktiskt orolig för nästan alla jag känner bor ju där :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0