Vatten/drickfontän


Hade föreläsning idag mellan 10-12. Efter det letade jag mig till N- huset för att kassera in lite pengar från systeryster. Kändes nice med tanke på hur pank jag är. Efteråt gjorde jag givetvis det enda rätta och pallrade mig bort till Hemmakväll och hyrde film samt köpte godis, de hade för övrigt rabatt för studenter vilket uppskattades. Varje krona räknas! Så nu ska det slutligen bli av. Ikväll ska vi se Insidious.
Jag kommer säker skita på mig av skräck! Haha xD



I morgon blir det grupparbete på skolan med Elvedin och Amanda. Vi ska skriva en filmsynopsis med utgångspunkt i ett av våra reportage som vi skrev förra veckan. Vi ska även skriva en reflektion som lämnas in på fredag i samma veva som vi presenterar och pitchar vår idé. Jag tror vi kommer kirra uppgiften galant för vi är så duktiga så :)


----------------------

I övrigt har det varit en lugn dag idag. Dagens stordåd: Jag blev lite stolt när jag hittade till hemmakväll nästan helt av mig själv. Jag säger då det, det är verkligen skönt att ha gps i telefonen, hehe :D

Dagens minus går till Jonte som smsade mig 05:45 i morse för att han var uttråkad och inte kunde somna. Olyckan vill ha sällskap antar jag .:P Givetvis så somnade han efter ett tag. Det lyckades däremot inte jag med.

I julklappsväg har jag förövrigt bestämt vad Maya ska få i julklapp. Hade egentligen inte tänkt ge något till henne för hon har ju trots allt fått klätterträd ala XXXXL (både storleksmässigt och prismässigt). Men jag har nu ångrat mig. Jag ska skämma bort henne ytterligare och ge henne någon sorts high-tech vattenskål som har rinnande vatten. Min lilla fröken har nämligen för en tid sedan bestämt sig för att det går bara att dricka ur badkaret. Inte för att det stör oss särskilt mycket att hon tror att badkaret är hennes vattenskål. Kruxet är bara att hon kan ju bara dricka när vi är i närheten och sätter på kranen åt henne. Så därför har jag nu beslutat att köpa en ny vattenskål till henne. De två skålarna som hon redan har i lägenheten kan väl få konvertera till matskålar. Har för mig att man ska sprida ut vatten på lite olika ställen så det kanske man ska göra med maten med.

Hade tänkt mig något sånt här:




Personligen tycker jag den sista är finast men det blir priset och kapaciteten som avgör vilken sorts fontän hon får.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0