Psykopatluring


Kom just att tänka på gårdagens seminarium. Då och då svävade vi ut lite från seminariets huvudämne och den gången vi svävade ut mest så hamnade vi inne på ämnet psykopater och egenskaper som en del människor har som har psykopatiska drag. Det började med att vi jämförde med en högt uppsatt politiker. Examinatorn gav några exempel på vad sådana egenskaper kan vara och jag insåg till min stora förfäran att en av mina, tidigare, närmaste vänner var exakt så som hon beskrev. Nu syftar jag inte på någon enstaka händelse utan något som var genomgående under hela vår vänskap. Jag hade så roligt och trivdes (då i alla fall) med min vän så jag blundade för det, men förmodligen så såg alla andra det, och nu har jag insett vad som var fel, människan har/hade (har ingen aning om hon har det fortfarande, men jag skulle gissa på att sina drag inte bara förvinner utan vidare) psykopatiska drag. Weird. Och jag missade liksom det. Snacka om att man varit blind. Tack och lov så var ju det ett tag sedan jag insåg det hela och vågar nu med ganska stor säkerhet påstå att jag inte omger mig med sådana människor. Fast helt säker kan man ju aldrig vara, men min umgängeskrets är relativt liten så jag är inte orolig. Liten men perfekt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0