Upptäcktsfärd på Nyhem

Passade på att tvinga Maya att utforska Nyhem idag nu när vi har så fint väder. Dock börjar det blåsa lite väl kraftigt. Maya var ganska skeptiskt inställd gentemot Nyhem och inledde det hela med att kura ihop sig till en boll och skrika/mjaua/protestera you name it.. Hon gick hela tiden på ytterdörren i den naiva förhoppningen att jag kanske skulle låta henne gå in. Men ICKE! Moahahahaaa! (A) Så jag bar iväg med henne en liten bit, och efter lite mer protesterande så insåg hon att det inte var så hemskt trots allt. Trots jobbig vind, läskiga gående människor, ännu läskigare cyklande människor, och en skylt som t.o.m jag blev rädd för, för den lät så illa. Men tillslut samlade hon mod och hon blev rent av lite road av alla löv som flög om kring.
Var inte ute så jättelänge, runt 20 minuter kanske, men nu ligger lillfisen alldeles utslagen i sängen så jag kan plugga i lugn och ro. Utmärkt. Måste bara hitta motivationen. Den är nämligen långt ifrån utmärkt. Nåja, hoppas vädret håller i sig. I morgon ska jag åka på lite sightseeing då älsk ska visa mig den ungefärliga* banan för Hallansloppet.
*= Vi ska nämligen åka varvet med bilen, på cykel blir banan lite annorlunga men inte mycket, och jag är ju långt i från ensam när vi ska cykla så då kan ju inte ens jag cykla fel.
Ska bli intressant att se om jag blir mer eller mindre avskräckt.. :P
Nåja, får se om jag kan övertala (tvinga) Maya att gå ut en sväng till, om vädret håller i sig dvs :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0