Lättnad

Det är få saker som går upp emot känslan då lättnad strömmar genom hela kroppen, spelar egentligen inte så stor roll vad det är för lättnad. Såg nyss att jag fått mail om att tentorna från förra kursen var klar. Jag blev sjukt rädd, ja rent av skräckslagen. Var så inställd på att jag skulle få underkänt. Var nära på att rent av börja gråta medan jag väntade på att datorn laddade upp dokumentet med resultaten, tårarna var verkligen inte långt borta, och inte blev det bättre av att jag såg att det var många som fått underkänt, och helt plötsligt fick jag syn på mitt personnummer, och efter nummret stod det stort och tydligt 'G'. Kan inte ens beskriva lättnaden jag kände. Har dubbelkollat nummret tre gånger för att verkligen försäkra mig om att det står G, och ja, det står kvar varje gång. Helt otroligt, jag måste tydligen ha gjort något rätt trots allt. Fascinerande. Något annat fascinerande, och dumt också är hur skadligt högskola är för nerverna. Hello prestationsångest, typ.
Men jaha... Det här måste ju firas på något vis, är så sjukt lättad :)
Känner mig rent av sugen på att plugga. Jag är inte totalkorkad trots allt. Underbart :thumbup:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0