gratis är gott

Nu menar jag gott som i 'god/positiv'. Det var nämligen så att jag var på ica för att skicka tillbaka en bok till adlibris. Då passade jag på att droppa in på apoteket där för att köpa ny/annan ansiktsrengöring. Träffade på en trevlig expedit som jag blev lite bundis med. Hon guidade mig genom havet av krämer och lotions. Hon tipsade mig om en kräm av Vinchy som hon själv brukar använda som tydligen ska vara riktigt bra, den kostade iaf ca 115kr. Sen tipsade hon mig även om en ansiktskräm i samma märke, den gick på nästan 200 så jag kände mig lite skeptisk men fick prova den och den kändes iaf bra och var hur dryg som helst. Men som fattig student kan man ju inte unna sig själv hur mycket som helst så efter lite beslutsångest valde jag ansiktskrämen eftersom jag redan hade en ansiktsrengöring, är visserligen inte helt nöjd med den men det är ju inte så länge sen jag köpte den jag tänkte att jag får dras med den ett tag till. Men när jag stod i kassan och skulle betala krämen så sa hon att jag kunde ju få ett prov på den där ansiktsrengöringen i alla fall. Tjoho, gratisgrejer tänkte jag glatt och föreställde mig en sån är liten plastfyrkant som brukar innehålla lite gegga som räcker till typ 2 gånger, det är ju i alla fall bättre än ingenting. Mer ur skåpet plockade hon en hel tub eller vad det nu heter som innehåller 100ml och gav den till mig helt gratis :bigeyes:  :thumbup:




I like. Måndagsångesten känns inte lika hemsk längre. (Ja, jag vet, bildkvalitén är fruktansvärd. Likaså min kamera).

Dammsugning   - check
Returnera bok   - check
Shopping          - check

Nu är det hög tid att tag i läxan till Prällen, sen ska jag skriva handlingslista och investera till en Tacopaj :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0