En dröm

I natt drömde jag att jag kunde flyga. Inte flyga som typ stålmannen som flyger jättefort. Men om jag flaxade med armarna så kunde jag lätta från marken och flyga hyfsat högt upp i luften men inte så högt som exempelvis ett flygplan. Men jag behövde inte flaxa snabbt med armarna utan det räckte med ganska långsamma "graciösa" flaxningar. Vi var i Fagerdal, vet inte exakt vilka som var där, bara att det var flera personer. Jag och en ex-vän skulle vara med i en variant av "På rymmen". Vi skulle gömma oss och hela jordklotet var spelplanen och min familj skulle sedan försöka hitta oss, vi skulle få en timmes försprång. Ex-vännen bad om hjälp för x kunde inte komma på något bra gömställe. Jag föreslog utrymmet bakom baren som brukade stå i vardagsrummet. X kunde också flyga. Vi flög upp till barens "topp/tak" för att se hur det såg ut i hålutrymmet bakom baren, det var hur dammigt som helst där men x skulle i alla fall gömma sig där. Min plan var att så fort som möjligt ta mig till Frösön och hoppa på första bästa flygplan ut i världen någonstans för att göra det så svårt som möjligt för dem att hitta mig. Men plötsligt så satt jag i "datarummet" jag var ledsen och upprörd över något men minns inte vad. När jag såg ut genom fönstret och ner mto byvägen fick jag syn på en jättestor bildskärm som hängde i ett träd. Då förstod jag att "de" (vet inte riktigt vilka de är) hade installerat övervakningskameror runt huset för att hålla spionerna borta. Jag var fortfarande nere så jag gick till köket för att ringa till M som var hemma hos sig. När jag ringde så var det en av hans vänner som svarade. Han låtsades att han var M, det var högmusik och högljudda röster i bakgrunden och då förstod jag att han hade en jättefest med alla sina vänner. Jag blev ännu surare och ledsnare för att han inte sagt något om den till mig för jag hade/har inte träffat så många av dessa vänner och tyckte det var konstigt/misstänksamt att jag inte fick göra det heller. Jag bad om att få prata med M och blev riktigt arg när jag inte fick. Men sen så sa kompisen att jag skulle få prata med honom och gav då luren till någon. Men personen som jag nu pratade med visade sig vara någom som aldrig träffat/hört förut som också låtsades vara M bara för att M ville undvika att prata med mig. Då blev jag megajättearg och sa att han kunde hälsa M att innan jag åkte iväg för "På rymmen" tävlingen så skulle jag komma dit till festen och lämna tillbaka nyckeln och sedan tänkte jag inte komma tillbaka mer, sen slängde jag på luren.

Minns inte så mycket mer än så bara att jag hann ångra det jag sa för jag ville ju egentligen inte lämna tillbaka nyckeln. Drömmen var kanske inte så verklighetstrogen med tanke på att jag kunde flyga, men jag var verkligen bombsäker på att allt var sant för jag blev löjligt lättad när jag vaknade i morse och insåg att det bara var en dröm. Kan även tillägga att jag kände mig måttligt löjlig. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0