En dröm

I natt drömde jag en mardröm.
Jag, älsk och Ida och en massa fler människor var i Rudsjö. Men inte i själva sommarstugan utan mittemot det huset så stod det annat hus som vi var i. Först så skulle vi designa våra egna skor. Vi fick en massa utklippta bilder som vi var tvugna att ha som bil på skorna, men sen fick vi även ha med egna bilder. Rummet vi vistades i såg exakt ut som Idas barndomsrum i Fagerdal. Fotona som var måsten var bilder utklippa ut exempelvis klädkataloger etc, minns att en bild var en liten väska som man var absolut tvungen att ha med på skon (????). Men skorna hann aldrig 'gå i tryck' för björnarna skulle snart vakna. Vi höll nämligen också på att göra kulor och ladda gevär för att förbereda oss inför björnarnas uppvaknande. Det var så att björnarna var inställda på att attackera människor och de spred ett virus som innebar att om en människa blev biten eller ens riven av en björn så skulle personen i fråga förvandlas till en zombie (notera: jag fullkomligen HATAR zombiedrömmar!!). Nåja, vi hade i alla fall en massa skott som skulle göra så att björnarna somnade om så att vi skulle ha en chans att fly från dem. Just när uppvaknandet började närma sig så skulle alla byta hus och gå in till sommarstugan. Jag tog med mig ett gevär och gick före alla de andra men de skulle komma strax efter mig, jag satte mig i köket, som är alldeles till höger när man kommer innanför dörren, längst in i köket stod en säng, jag ställde mig i sängen och hade då utsikt ut över gården och kunde även se dörren till det andra huset, husen låg jättenära varandra. Utanför det andra huset kunde jag se att det låg två björnar och sov (konstigt att jag inte såg dem då jag bytte hus) jag blev jätterädd att de snart skulle vakna. Jag väntade och väntade för de hade lovat att de skulle komma, men de kom aldrig. Då såg jag att björnarna började röra på sig och visst att de skulle vakna ordentligt när som helst. Då öppnades dörren i det andra huset, jag försökte vinka/förklara att de skulle skynda sig. Men i stället för att gå ut så stängde de bara dörren igen. Då fick jag panik för jag insåg att de inte skulle komma, och jag hade lämnat ytterdörren öppen för att det skulle gå fort för dem att ta sig in i huset. Nu var det försent för att kliva ur sängen och stänga den för björnarna var vakna. De började ta sig in i huset, jag var så himla rädd att jag först glömde bort geväret, men sen när jag väl kom ihåg det så fick jag det inte att fungera, så när det första björnen anföll mig var jag tvungen att slå den med geväret i stället för att skjuta den. Tillslut kom jag på att jag glömt ladda/osäkra eller vad det nu var, jag skulle i alla fall dra i en liten spak längs geväret. Så jag gjorde det och plötsligt fungerade skräpet. Så jag sköt björnen, men den/de somnade inte på direkten av skotten och jag fick panik och sköt den tre gånger. Skotten som kom ut såg ut som små pilar med en sån där fluffig toffs på, lite konstigt för att själva kulorna såg exakt ut som små AAA- batterier. Nåja, det kom allt fler björnar och jag sköt dem gång på gång. Men så insåg de att de skulle akta sig för geväret och började ducka och gå åt sidan. Sen kom "bossen". Det var en stor, arg björnhanne. Jag tappade greppet när jag skulle dra i den lilla spaken så jag hade inte någon chans att skjuta honom från början utan fick slåss mot honom med geväret. Jag lämnade aldrig sängen utan stod hela tiden i den (fattar inte hur jag kunde hålla balansen??). Tillslut fick jag på något konstigt vis in gevärspipan i munnen på björnen, den blev då chockad och jag hann därför dra i spaken och skjuta. Sen sköt jag den två gånger till för att vara på den säkra sidan. Sköt alla 3 gånger. Så kom mammas katt Tarzan in genom dörren. Han satte sig kanske runt 3-4 meter från sängen, alldeles intill kylskåpet och stirrade på mig. Gjorde ingen ansatts till attack men jag visste att han kunde vara farlig och att jag var tvungen att skjuta honom, det var så hemskt. Jag hade ett kikarsikte på geväret som jag tittade i då jag skulle skjuta honom. Jag skjöt honom rakt i 'pannan'. Tarzan som är så liten jämfört med björnarna somnade direkt, men ändå så sköt jag honom två gånger till för jag var rädd att han skulle vakna annars (????). Sen kom det in en liten björnunge. Det konstiga var att den såg inte ut som en björnunge utan som en vargvalp. Det satte sig också bredvid kylskåpet där Tarzan nu låg och sov, jag sköt den 3 gånger också. Det låg björnar fulla köket och det kom nya hela tiden. Jag började oroa mig över att kulorna skulle ta slut, ville så hemskt gärna kliva ner från sängen och rusa in i det andra huset men jag vågade inte röra mig för jag var rädd att det skulla komma fler björnar.

Sen vaknade jag av att älsks alarm ringde vid halv 6 i morse. Blev löjligt glad över att få vakna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0