allt och inget


Hjälp! I morgon påbörjar jag en ny kurs. Fast jag tror den här kommer bli bättre än den föregående i alla fall. Har roat mig med att kika på Pretty Little Liars idag. Älsk har övergett mig och dragit till en kompis. De kom dock hit för en stund sedan och gav mig nästan en hjärtinfarkt när de ringde på dörren. De erbjöd mig att följa med dem och cykla en sväng men det blåser så in i bomben så jag struntade i det. Cyklade till affären förut, det får räcka :P Ska dock ta tag i cyklingen igen till veckan, Hallandsloppet börjar ju närma sig så det är bäst att skaffa sig lite benmuskler tills dess för det kommer givetvis att blåsa den dagen. Det blåser ju alla dagar här.

Maya har suttit i fönstret halva dagen och retat sig på alla fåglarna så har jag öppnat dörren ut till baksidan och gett henne långkoppel så nu ligger hon och spanar på alla fåglarna, på säkert avstånd från läskiga grannar förstås.

Kan inte fatta att det är bara två kurser kvar på vårterminen sen är det slut. Sen har jag gått på högskolan ett år. Galet vad fort det gått. Har bott här nere i nästan exakt 7 månader. Inom två veckor måste jag bestämma inriktning och skicka iväg ansökan inför nästa år. Känns riktigt najs med platsgaranti, slipper man oron som fanns hela förra sommaren. Det vore ju i och för sig helt puckat om de inte hade platsgaranti för de som redan kommit in på programmet en gång :P

Om en vecka är det Leos namngivning och om 1½ vecka fyller jag år. 23 bast. Jösses! När jag var 12-13 år så var ju tjugoåringar helt vuxna. Kan inte påstå att jag känner mig så överdrivet vuxen nu. Fast det är klart, jag känner mig definitivt inte som någon tolvåring heller :P
Ska träffa läkaren om 2 dagar och se om det är något. Satt nyss och läste lite om B12 vitaminen, det är mycket möjligt att jag har brist på den för det var nästan löjligt mycket som stämde in. Hoppas hoppas hoppas. Det skulle dessutom förklara stickningarna i händerna, det förklarar dock inte varför jag får ont i lederna ibland. Men det är ju flera månader sen jag hade ont sist så den dagen den sorgen.

Nåja, det var ju inte alls meningen att det skulle bli så här långt. Ska kolla till Maya en sväng och se så att hon inte försöker bryta sig lös för att gå på fågeljakt. Sen blir det nog ett avsnitt till av Pretty Little Liars. Goodie :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0