En dröm

Eller flera drömmar.

I natt drömde jag en massa konstigt.
Först drömde jag att jag var i London och skulle vara med i en Harry Potter pjäs. Alan Rickman var där och han var en av dem som organiserade hela teatern. Han skulle så klart även spela Snape. Jag var jätteimpad över att han var med och pratade jättemycket med honom och vi blev bundisar. Han följde mig en bit på vägen när vi skulle åt samma håll. Jag hade tänkt sova hos Susanne i Hammerdal medan jag var med i pjäsen. Men när vi var på väg dit så åkte 63an förbi och jag tänkte att jag hade ju kunnat ta bussen till Strömsund. Alan Rickman ringde till Susanne för att dubbelkolla att jag skulle dit men då sa hon att det skulle jag inte alls. Utan jag skulle bo hemma hos mig själv i Strömsund (??????) (Notera att både Hammerdal och Strömsund låg i London i drömmen).


Plötsligt bar jag på en gräsklippare och försökte gå förbi ett ex och hans pappa som satt och mekade i en massa skotrar. Jag bad dem flytta på sig flera gånger för de var i vägen och gräsklipparen var tung. Men de ignorerade mig hela tiden. Jag blev vansinnigt och började kalla dem en massa fula ord och sa att de var totalt dum i huvudet (en åsikt som jag även har i verkligheten). Jag gick runt dem och satte ner gräsklipparen och sen skulle jag in på en sushirestaurang för att göra sushi.


Sen var jag plötsligt på den där planeten i Skattkammarplaneten. Jag var orolig för vi (Jag och Ida och några till som jag inte vet vilka de var) visste att planeten skulle explodera. Och det gjorde den. Men vi blev inte dödade utan explosionen sköt iväg oss genom atmosfären så vi hamnade på en annan liten planet. Den var randig och påminde om en boll. Vi var då på väg mot Avatarernas land men var tvugna att genomgå några tester innan vi fick blir avatarer. Vi skulle gå i ränderna jättelänge. Tillslut kom vi till en liten by. Byinvånerna skulle testa oss och förbereda oss så vi skulle kunna klara av ett liv som en avatar. Men testerna var lite underliga, för det var inga riktigt tester utan vi fick arbeta åt byinvånarna. Typ måla om deras hus och fixa en kyrkklocka mm. När vi målade om ett hus så var våran morbror plötsligt där. Han började gräva i jorden vid huset och fyllde sin snusdosa med jord. Då insåg vi att jorden inte bestod av jord utan av snus.

Sen skulle vi försöka plantera om en jordgubbsbuske för vi ville ha med oss den till avatarlandet. Jag ryckte upp busken med rötterna och sedan linade jag in den i toalettpapper och ställde den på soptunnan utanför huset jag växte upp i, i Fagerdal. Tydligen var det så man gjorde för att få jordgubbar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0