En dröm


I natt drömde jag att jag, Mattias och en klasskompis till mig som vi kan kalla för E bodde tillsammans. Vi bodde här i Vallås i Mattias lägenhet. Det var kväll och Mattias var på jobbet så det var bara jag och E hemma. Vi bråkade jättemycket och skrek åt varandra. Jag blev så arg på E att jag knuffade honom inne i badrummet så han ramlade på golvet. Då klev han upp och slog mig upprepade gånger i huvudet med en glasflaska. Helt plötsligt var jag ute i skogen. Jag var dels mig själv och dels Harry Potter och skulle försöka besegra Voldemort. Jag var väldigt orolig för jag visste att Hermionie hade haft sönder min trollstav. Jag frågade henne med en ganska sträng ton vart den var någonstans. Då pekade hon på ett skrivbord som stod i en skogsglänta. Trollstaven stod i pennburken och den var hel. Jag minns att jag tänkte att de hade fattat hela historien fel eftersom trollstaven uppenbarligen var hel och inte det minsta trasig. Så kom Voldemort, han stod i utkanten av gläntan och bussade sin orm på oss. Men eftersom jag kunde tala ormspråk började jag väsa febrilt för att försöka övertala ormen att det var Voldemort den skulle äta upp och inte någon annan. Jag väste och väste men hade ingen som helst aning om vad jag sa till ormen, den kom allt närmare och ville inte lyssna och då vaknade jag.

Helskum dröm, och det där är bara snuttar av den för jag minns inte hela, och det kanske är lika bra. Att det är en massa inslag av Harry Potter är väl inte särskilt konstigt. Vad jag däremot inte kan begripa är varför i hela fridens namn jag drömde att jag bråkade med en klasskompis?? Någon som jag dessutom tycker väldigt bra om?! Haha vilken knasboll man är :bigeyes:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0