update


Plugga - check

Diska - check

Efter pluggandet gav jag mig ut på en liten cykelrunda. Det blåser som attan här så den blev rätt kort, men under den lilla turen hann jag bli fullständigt frälst. 'Hittade' nämligen en massa, MASSA små gångvägar här. Hade ingen aning om att det fanns såna här, inte så här nära i alla fall. De är utspridda i skogen, fatta, skogen! :thumbup: jag blev alldeles lyrisk och överlycklig. Kunde knappt bestämma mig för vilka vägar jag skulle välja. Hur som helst så cyklade jag omkring där i skogen ett tag och kom sedan ut bredvid en sjö (dvs pöl för den var så liten, men enligt namnet är det en sjö). Där fanns det en massa änder så jag stannade för att fota dem, men då jäklar blev det liv i luckan. Änderna trodde väl att jag skulle komma med krubb så de blev alldeles galna och det kom hur många som helst, och mitt kamerabatteri dog så klart så jag flydde fältet och cyklade hem igen. Dvs hem som i hem till Mattias :P 

Förut har Halmstad liksom varit som vilken stad som helst. Bara staden jag bor i för att jag råkar plugga just här. Men nu börjar jag tycka allt mer och bättre om det här stället.  Gruvar mig dock lite för våren och sommaren. Eller, jag längtar ju. Men jag misstänker att det kommer bli en aningen överbefolkat här då. Halmstad är ju trots allt en känd sommarstad, och den har ju knappast blivit det utan anledning. Med andra ord, turister, turister, turister. Creepy. :bigeyes: Nåja, den dagen den sorgen, i vilket fall som helst så var poängen med det hela att jag ÄLSKAR såna där småvägar :thumbup: Dock kan ingen väg mäta sig med den som Jag och Ida gick på i Fritsla, men jag har redan förlikat mig med den insikten så det gör inte så jättemycket. Jag lyckades ta några kort som jag laddar upp så snart jag letat fram sladden till kameran. Det var nämligen som så att jag var mer senil än vanlig och cyklade iväg med kameran och lämnade mitt minneskort i datorn, vilket resulterade i att alla bilderna sparades direkt i kamerans minne, som för övrigt rymmer cirka 6 bilder. Inte okej. :/



Kommentarer
Postat av: Ida

Japp turister i mängder. Jag brukar inte åka in till centrum överhuvudtaget på sommaren å det är ändå i lilla Falkenberg. Tar typ en halvtimme att köra igenom stan då...

2011-02-08 @ 16:47:23
URL: http://archie.blogg.se/
Postat av: Svar

Låter som en rysare. Bäst att hålla sig inne hela sommaren. Eller på jobbet kanske, under förutsättningen att jag får ett (Y)

2011-02-09 @ 06:56:50
URL: http://elajsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0