Morgontankar

Det blev ändrade planer igår. Vi ska köra igång med grupparbetet i morgon i stället. Kan inte säga annat än att jag är sjukt lättad över det. Så skönt att bara få vara hemma en stund, utan "måsten". Underbart :) Tror det varit lite för många sådana den senaste tiden så nu blir det en "måste"-fri dag.

Jag har kikat runt på nätet och läst lite olika artiklar kring stormen Dagmar. Jag och älsklingen hade nog ganska mycket tur att hemresan gick så bra som den gick, trots träd och isgator. Nästa gång vi hamnar i en liknande situation när vi ska hem från jämtland tror jag visst vi får se till att vi har fler ledighetsdagar så att det inte skulle göra något om man stannar en dag längre. Men en sak är säker: vi lär nog fortsätta köra genom Stockholm. Sjukt lättsamt, dessutom tror jag den vägen går snabbare (under förutsättningen att den inte är en storm på gång).

Jag måste ju även passa på att "skryta" och stolt meddela att det faktiskt var jag som körde genom Stockholm igår, trott eller ej men det är sant. Promise! Jag var dock besvärad av all trafik, det var verkligen bilar ÖVERALLT och de körde fort. Inne i stan någonstans dök det upp en 30- skylt längs motorvägen. All trafik stannade upp lite just vid den skylten men det dröjde inte länge innan alla började köra som dårar igen. Uscha. Men trots trafiken var det ändå lättare att köra genom Stockholm än att köra genom Göteborg när man ska ta 45an- vägen uppåt. I Stockholm behövde man nämligen inte gå av och på olika vägar som man måste göra i Göteborg.

Nåja. Nu blir det en sen frulle :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0