Inaktiv


Jag har varit lite inaktiv de senaste dagarna. men nu kommer en "liten" uppdatering som bergis blir skitlång.

Resan upp till jämtland gick i alla fall bra. Vi hade riktigt fint väder och hyfsat bra väglag hela vägen tills vi nådde jämtland. När vi hade ca 10-15 mil kvar så blev det allt sämre och de sista 5 milen var allra värst. Tack och lov var det älsklingen som körde då, han har ju allra mest körvana och är dessutom allra mest van sin bil. Det blev en liten paus i Gävle när vi hämtade upp lillasyster. Först för att gå husesyn i min farbrorslägenhet. Jag har aldrig varit där förr. Sen passade vi även på att låna toaletten, är en aningen svårt att stanna och gå ut i skogen när man ligger på motorvägen i 60-70 mil :P Efter en liten felkörning i Gävle blev det Subway lunch ( gudomligt gott!) innan vi fortsatte.

Igår när vi kom fram blev det middag hos mamsen och sen åkte vi till Fagerdal och intog min morbrors hus. 

Idag har vi mest hängt i Hammerdal. Jag och älsklingen följde med Ida och Mice (och Leo såklart) till flata* en sväng. På väg från Strömsund till Hammerdal såg vi tre älgar. Känns verkligen att man är här. Luften är torr och klar. Det är massor med snö och djuren dyker upp lite här och där. Härligt, under förutsättningen att man inte kör på dem :)

I morgon ska vi hälsa på Susanne en sväng och sedan ska vi återigen till Strömsund. Dels för att shoppa lite och dels för att fira minijul med pappa då han inte kommer bara med den 24e. 


-----------------------------------------

Ryckningarna i ögat börjar bli färre nu. Nu rycker det bara några gånger varje dag i stället för hela tiden. Så himla skönt. Ledigheten var med andra ord i högsta grad behövlig. Fast helt ledig är vi ju inte. Jag går omkring med planerna på en site map i bakhuvudet för den ska jag göra tills vi ska fotsätta med grupparbetet igen efter jul. Ska träffa gruppen den 27e så då brakar allt lös igen. Haha, ögat börja rycka igen bara jag skriver om det här. Jobbigt :bigeyes:

Känns dessutom läskigt att vi under våren kommer börja med projektarbetet. Läser bara en 7.5hp kurs och sen börjar projektarbetet som är på 22.5 hp. Det är GIGANTISKT! Känner mig inte alls redo för det. Har ju studerat det här i 1½ år nu men man känner sig ändå osäker och okunnig. Och till projektarbetet ska vi givetvis skriva en rejäl rapport och sen efter sommaren kör jag igång med C- uppsatsen. Helt sjukt vad fort det går :question: Tänka sig att jag snart bott i Halland i 1½ år. Ångrar verkligen inte det beslutet :thumbup:

Hmm.. Nu blev det visst väldigt långt. Och ögat har fått fnatt igen. Bara för att jag skrev att det varit lugnt, typiskt. Nu ska jag gå och mysa med älsklingen i soffan så kanske ögat lugnar ner sig igen.

Tjillevippen :)

ps:
* = Flata är det lokala namnet på Strömsund. Eller, egentligen är det inte det. Det används felaktigt som lokal benämning av Strömsund. Flata är i själva verket en del/ ett område i Strömsund men det är det nog inte många som vet om, eller ens bryr sig om, men eftersom jag är en hopplös bessserwiesser så kände jag ett sug att berätta det, hehehehehee :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0