Söndags spänning

Håller på och bakar bröd medan jag väntar på att mina små bollar ska svälla färdigt, de borde vara klara om några timmar, bollarna alltså, inte brödet :P

Degen står för tillfället på jäsning. Ska bli riktigt spännande. Har aldrig gjort dem förut. Tiggde åt mig receptet via Susanne. Hennes pappa bakade sådant bröd åt mig och Ida en gång för aslänge sen när vi gick på gymnasiet. Hoppas verkligen jag får till det lika gott. Kruxet är bara att i receptet jag fick stod det att jag skulle ha i mjöl tills degen fått rätt konsistens. Och att bedöma "rätt konsistens" när man aldrig gjort brödet/degen förut är ganska så svårt ska jag säga er. Men men. Det är ju som sagt första gången. Och det är spännande :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0