SJ- storyn

Jag blir vansinnigt irriterad på hela den här "SJ SLÄNGDE AV 11ÅRING" -storyn och ärligt talat så tycker jag riktigt synd om SJ och hela grejen retar gallfeber på mig så jag måste bara skriva om det!

Det är inte hela företagets fel för att EN person gjort ETT misstag. Jag medger att det var dumt att tvinga av en så ung person men det ger inte folk någon ursäkt för att måla upp hela SJ som världens megaskurk. Först trodde jag att flickan kanske inte kunde svenska eller engelska eftersom hon inte verkar ha klargjort att det var hennes syster som hade biljetterna och att systern var på toaletten. Men om man ska tro tidningarna (vilket man uppenbarligen inte alltid ska men ändå), så kunde hon det. Så då undrar jag VARFÖR hon inte sa något?! Hela historien stinker överdrift och vinklingar! Jag blir rent av förbryllad att människor går på såna där artiklar. Jag blir vansinnig på artiklarna! De vill ju bara gotta sig i att någon gjort bort sig, och de VET att folk gillar att tycka illa om SJ så det hela är ju en "win-win situation". För tidningarna och folket dvs.

Notera nu att jag är långt ifrån SJs största fan. Jag är en av dem som pratat väldigt illa om företaget för jag har upprepade gånger varit med om obehagliga och högst irriterande resor med SJ, så nej, jag favoriserar dem definitivt inte. Men i det här fallet tycker jag att människor ska sluta vara så pinsamt korkade och försöka se bortom rubrikerna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0