Maya- den förskräckliga

Maya var lös en stund för typ en timme sen. Så hördes världens kattskri och fräsningar ute. Jag blev givetvis orolig och nästan flög upp ur soffan för att sära på dem som bråkade. När jag kom ut såg jag att Maya satt och fräste mot en katt som satt i buskarna och plötsligt gjorde ett utfall mot den och jag tror de slogs en liten stund, typ en- två sekunder (är inte säker för jag hade inga linser på mig) och sen försvann båda katterna bakom häcken. Var orolig att Maya inte skulle komma tillbaka för att hon var så upprörd med hon kom direkt när jag lockade på henne. Duktiga lilla sötisen<3 :)

Men hon vill verkligen inte ha några inkräcktare på SIN gård. Den här lilla uteplatsen är det minsann Maya som är drottning över och nåde den som försöker ens säga hej! Haha. Hon välkomnar vilka människor som helst med ett glatt mjauande men en nyfiken granne skjuts ner på fläcken.
Verkar som om hon har lite gemensamt med Svarta Maja. Svarta Maja hyser aggressivitet mot människor och Melo medan Maya gör det mot typ alla fyrbenta, förutom Dunder och Tarzan. Cola tycks vara i gränslandet men hon är på god väg att acceptera honom helt.


Men men. Nu får hon vara inne resten av dagen. Vill verkligen inte att hon ska vara med i något slagsmål för de kan ju faktiskt skada varandra ordentligt, minns nog hur Tarzan såg ut efter en sammandrabbning och jag har ingen lust att det ska hända Maya.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0