Har danskarna tagit över i smyg?

Kom på att jag glömde berätta om ett underligt sms som Mattias fick när vi var på Helsingborgsfestivalen.
Vi hade nämligen alldeles nyss kommit fram och parkerat och höll på att leta oss fram till festivalen då han fick ett sms som väldigt varmt välkomnade honom till Danmark (??????????????????????) :question:

Vi har spekulerat i om danskarna tagit över i smyg utan att vi fått veta något om det. Eller om Sverige kanske sålde Skåne till Danmark under finanskrisen så det var därför vi klarade oss så pass bra. Who knows. Dessutom var smset lite taskigt med eftersom det bara var han som var välkommen till Danmark. Jag var minsann inte det.




Kommentarer
Postat av: Susanne

Vet du inte att vid freden mellan Sverige och Danmark på 16??-talet så skrev man ett avtal att efter sisådär ett X antal år så skulle Skåne tillhöra Danmark igen...Det skulle egentligen inträffat ungefär nu. Så nu börjar processen...Skåne= Dansk mark ;) (sorry att jag inte kommer ihåg alla årtal, men det kan vi fråga pappa om :P )

2011-08-13 @ 11:17:39
Postat av: Elisabet

Haha, I KNEW IT!!! Men inte mig emot. Fast vi förlorar ju en del skattebetalare då så det är väl lite synd. Men tycker ändå det är dålig stil att Mattias var välkommen till Danmark men jag var inte det xD

2011-08-13 @ 21:12:40
URL: http://elajsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0