Expresståget från helvetet


Ja, jag tror visst det var det tåget jag hamnade på idag när jag skulle hem från skolan.

Allt var frid och fröjd, tills vi var cirka 5km från Falkenberg. Då får de "tekniska problem" med tåget, som enkelt kan lösas genom att helt enkelt stänga av och starta om hela tåget.

Så det gjorde dem, men resultatet uteblev.

Då upptäckte de att "det tekniska problemet var lite allvarligare än de trodde"

De provade göra om hela proceduren. Återigen utan resultat.

De kom de fram till att vi var tvungna att vänta in ett annat tåg från Halmstad för att helt enkelt bli påkopplade på det tåget och få åka snålskjuts.

Vi stod mitt i solen så temperaturen steg direkt inne i vagnarna. Ganska snart vart det som en bastu. Jag förde tankarna till skärselden.
Man hade bergis kunnat grilla korv inne i den där hettan, och det var ju ironiskt för jag var vålhungrig eftersom det var 8-9 timmar sedan frullen.
Jag hade dock ingen korv.


Var en smula irriterad vid det laget.





Nåja, det andra tåget kom och vi blev påkopplade. Strax innan vi ska nå Falkenberg börjar de evakuera alla från "mitt" tåg till det andra tåget. Nåja, eftersom jag skulle av så slapp jag evakueringen. Är det det man kallar "tur i oturen" ???

Givetvis var det fruktansvärd motvind hem. Vågade inte sluta trampa för då skulle väl cykeln börja rulla baklänges.

CRAP!

Jag har alltså inte haft någon bra eftermiddag.

Nåja, snart kommer Ida och Mice hem med Cola. Och de har även köpt med sig pizza hem. :thumbup:


Nu när jag fått gnälla av mig lite ska jag ta och dammsuga.

Tjillevippen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0