En dröm


I natt drömde jag att vi skulle hitta en skatt. Med vi vet jag inte riktigt vilka jag menar, vet bara att jag inte var ensam. Vi åkte runt i Sverige i en röd turistbuss. Det var någon som var efter mig och ville döda mig. Men så hittade vi skatten i någon sorts grotta. Jag och två nuvarande klasskompisar, E + S flydde från grottan med skatten, som för övrigt var levande (skatten alltså) Det var reliker från ett gammalt slag, påminde om såna där små, gröna soldater som barn lekte med förr. Fast de här var i äkta guld, och som sagt, levande ibland. Fast en av dessa små reliker var ett lejon, som för övrigt var löjligt rik Prins John i Robin Hood. Jag vet inte vilka som jagade oss men det var en massa människor. Jag körde motorcykel, jag var sjukt duktig på det. Vi tog oss till OKQ8 i Hammerdal och skulle hoppa på den röda bussen där (???). Det var en manlig busschaufför och en kvinna som tog betalt av alla. Men när jag stämplade mitt resekort så sa hon att det fattades tre kronor på kortet. Jag blev jätteförvånad och förklarade för henne att jag inte hade ett sånt kort som man fyller på utan ett sådant som man bara köper och sedan stämplar. Jag plockade fram kvittot för att visa henne eftersom på tågen kollar de bara kvittot. Men då sa hon att hon förstod varför den sa att det fattades tre kronor. Det var för att kortet hade gått ut och jag skulle vara tvungen att köpa ett nytt. Men jag visste att det var slöseri med pengar så jag försökte muta henne med en av relikerna, hon gick med på det och lät mig flöja med. Plötsligt fanns det sängar längst bak i bussen. Mina två klasskompisar hade gått och lagt sig, då förstod jag att de var bögar och jättekära i varandra för de hade lagt sig i samma säng. Men värdinnan i bussen ville ha fler reliker eftersom de var så värdefulla. Relikerna sa åt mig att vi var tvugna att fly för hon skulle försöka ta dem. Sen var vi plötsligt i Egypten..
Och det var väl ungefär då jag vaknade till på allvar av att Leo uttryckte sitt, för morgonen, traditionella  missnöje.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0