Äventyr


04:30 bläää är det redan morgon :question:

05:00 Frulle.

06:02 Cyklar iväg till stationen. Lättad över att det inte är så halt ute, dessvärre är det kallt.

06:17 framme vid tågstationen, FRYSER!

06:35 Tjohoo, snart kommer tåget.

06:38 Vart är det jävla tåget??

06:41 En högtalare meddelar att tåget är försenat/inställt p.g.a trafikstopp, nästa kommer 07:06

07:04 Nästa tåg har OCKSÅ blivit inställt. Högtalaren säger att nästa tåg går 7:36. Jag får panik eftersom det innebär att jag är framme i Halmstad strax före 8 och min lektion börjar prick 8.

07:06 Ringer hem. Mice jobbar. Ida kan så klart inte åka iväg, hon har ju lillfisen. Säger att jag får låna bilen.

07:08 Börjar cykla hem igen. Jobbigt, kallt och stressigt.

07:22 Hemma igen. Rusar in och hämtar bilnyckeln, ut igen och försöka få bort all imma på rutorna och få igång GPSen. Känner mig smått rädd eftersom jag endast kört i Halmstad en enda gång förut och då hade jag någon som sa åt mig vart jag skulle.

07:27 Är på väg.

07:53 Yessss! Har lyckats knappa in några minuter, kommer komma precis i tid. :thumbup:

07:54 Den jävla GPSen lurade som vanligt så jag körde fel. PANIK tappat alla inknappade minuter, kommer komma försent.

07:57 Kör fel på parkeringen.

07:59 Parkerat och parkering betalt. Rusar iväg mot skolan.

08:04 Framme, lektionen har som sagt redan börjat. Måste givetvis gå igenom hela datasalen till en ledig dator. Yey! :(


Så såg min morgon ut, inte direkt den bästa jag haft :thumbdown:
Tydligen så hade ett tåg spårat ur så det var därför det var trafikstopp mellan Varberg och Falkenberg. Typiskt. Givetvis var det inte slut där. När jag skulle hem igen var det vägarbete på motorvägen så trafike var omlagd. Tjoho (sagt med oerhört mycket sarkasm)! När jag väl närmade mig Falkenberg lossnade GPSen från rutan och trillade ner på sätet, men själva gummegrejen som sitter fast på rutan trillade ner på golvet så det gick inte att sätta tillbaka den på rutan igen. Kul. NOT!
Nåja, är ju lite mer hemma i Falkenberg så jag gav upp GPSen och lyckades faktiskt hitta helt ensam in till torget i stan. Great succes. :)

Nu när jag kom hem snabbade jag mig och fixade biljetter till Harry Potter och dödsrelikerna del 1, biljetterna släpptes nämligen idag :)

Nu blir det lunch.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0