Mission impossible


Gick väl sådär idag.. Har varit i östersund som följeslagare och hemfärden var påväg i en katastrofartad riktning:
nämligen ingen riktning alls!

För att få åka en returresa som sjukresa så måste sjukhuset ringa och boka den, men hon på sjukhuset vägrade göra det eftersom hon sa att det här besöket inte var klassat som en sjukresa..
Jahopp tänkte jag och kände obehaget komma krypande.. Ringde taxin och pratade med en kvinna där för jag tänkte att då bokar jag väl det som en färdtjänst då.

Men tji fick jag!
Eftersom östersund är en annan kommun så krävs riksfärdtjänst.. (Vid den här tidpunkten steg känslan från krypande obehag till lätt panik).. :bigeyes:

Nu var det "bara" att ringa kommunhuset och höra sig för med de som basar för färdtjänsten hur fanken jag skulle lösa den här sörjan.. Men som ni säkert kan räkna ut så var det som vanligt mission impossible att få tag på någon :thumbdown:

Häxan på kontoret som jag skulle ha tag på hade stängt av sin telefon (men enligt växeln så skulle hon finnas på sitt kontor).. hmpf! Bullshit säger jag! (fast det sa jag inte högt)

Jag försökte då ringa hennes chef för om hon eventuellt skulle kunnat hjälpa mig så måste väl hennes chef också klara av det.. Så för 105e gången ringde jag växeln och bad då om att få bli kopplad till honom. GIVETVIS var han på semester! :mad: :mad: :mad:

Nu var det inte bara panik längre, jag var fullständigt rosenrasande.. 
Och jag fattar inte varför jag ska vara ett sånt jäkla nervvrak! Var seriöst på gränsen till tårar p.g.a alla motgångarna, värsta mesen typ.. ;(

Aja, när jag trodde att hoppet var ute så kom frälsningen i form av ett ögongodis med rangen läkare.
Jag förklarade hur landet låg och såg förmodligen så uppriven ut att han tyckte synd om mig.. Hur som helst så blev väl han en smula ilsken och tog ett snack med en i receptionen där och sen var saken biff.. My hero! :blush:

Jag bråkade i det där i 2 timmar. Han klarade däremot av det på typ 2 minuter.. Hmpf, inte så man känner sig en smula förbisedd..  :thumbdown:



Aja, ikväll ska jag dagdrömma och sedan gå och lägga mig. Vaknde som vanligt vid 04:20- tiden.. Somnade dock om och pallrade mig ur sängen 05:15, är helt jäkla slut nu

Såå
bye bye then


Kommentarer
Postat av: ida

Du får väl skicka in dagens ros i tidningen. Passa på att skicka in dagens ris med åt kommunen när du ändå håller på :p

2010-05-22 @ 13:52:26
URL: http://archie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0