One step closer


Gaaah!!
Kan jag inte få bli frisk snart?!
Hade hoppats på att det förbaskade penicillinet skulle fått lite ordning på eländet vid det här laget, men icke! (Bör dock kanske nämna att jag endast gått 2½ dag med penicillin, men ändå..)
Har inte åstakommit något alls idag förutom att fylla 3 flyttlådor och hitta mitt presentkort till frissan. Great succes.

Susanne den stjärnan har nu fixat tågbiljetter åt oss så vi tar oss ner till Gbg när vi ska till Skottland, utmärkt, utmärkt. Härlig med folk som tar tag i saker :)

-----------------------------------

Jaha.. Borde kanske säga något om gårdagen.
Det blev en ganska lång, och lite jobbig dag.
Men vi var ändå ganska duktiga på att hålla oss sysselsatta.
Blev en hel del rännande lite här och där, var på stan och gjorde av med lite pengar, var in hos Susanne och vattnade hennes blommor samt agerade brevbärare, vi käkade i (på??) termosen & var upp till frösöns utkikstorn mm...

Jag tyckte om att käka i termosen, värsta utsikten jue!
Visst var maten en aningen dyrare än vad man är van vid, men jag tycker inte det var så farligt ändå.
Käkade förrätt, (vitlöksbröd med tsatstiki) och varmrätt (norsk fjordlax & rödlöksnåntingnånting potatisar) för 220:-  Bilder på skapelserna kommer senare eftersom de för tillfället är bosatta i Idas kamera ^^

Lär nog äta där fler gånger :)

-----------------------------------

Eclipse

Jag tyckte riktigt bra om eclipse, men det fanns några saker som jag inte kunde låta bli att störa mig på.
Som ljudeffekten av krossat glas när vampyrerna lemlästas. Och Bree Tanner, jag hade förväntat mig versionen av henne som beskrivs i boken, men hon var ju inte alls så i filmen. Sen så saknade jag väl några småsaker ur böckerna som inte fanns med, men jag förstår om de struntade i dem eftersom de inte är väsentliga för själva grundhistorien. Jag vart inte missnöjd på filmen.
Kan givetvis tänka mig att se den igen.
Typ nu. :)

---------------------------------------------

Hmm.. Har en tranbärsdryck som stått i mitt kylskåp i en sisådär 2 månader, undrar om den fortfarande går att dricka..??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0