linsregn


Wohoo!
Har just besällt linser för hälften av den summan jag måste betala hos optikern. Det känns BRA :thumbup:

Hos optikern kostar mina endagslinser 495:- /pkt (90pack)

Ramlade dock in på lensons sida, där kostar 90packen endast 334:- styck :bigeyes:

Men eftersom jag råkar vara ett fullkomligt geni med tillgång till något så enkelt som huvudräkning så lyckades jag få ner priset ännu mer.
Jag köpte 3 stycken 30pack för 312:- (104kr/st. Jag fattar inte varför den lilla förpackningen har billigare pris/lins än den stora, normalt sett brukar det ju vara tvärtom så det där är ju bara korkat, men men, bra för oss kunder)

De drar dessutom av 50:- första gången man beställer så nu får jag mina 90 linser för endast 262:- För er som inte orkar räkna betyder det att jag sparat 233:- bara i linser! För den summan hade jag kunnat köpa 60 linser till(fast det gjorde jag inte).

Detta är en mycket bra dag :)

Men allt det här får mig att undra om det verkligen är nödvändigt av optikerna att ha en så gigantiskt marginal?! För de kan inte komma och säga att det är för servicen- att man kommer in till dem och beställer.
Att beställa linserna tar ju inte ens 5 minuter, i så fall är det en jääävligt dyr service med en timlön som skulle kunna rädda grekland.
Det är inte okej med skräckinjagande marginaler!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0