Licensjakt på varghatare!!


Blir så vansinnigt arg att jag får ont i huvudet när jag läser om alla dessa varghatare överallt..
Det skulle fanimej ta och bli licensjakt på vargahatarna också så ska vi se hur jäkla roligt de tycker att det är..
Folk gapar och skriker om detta s.k. "mördardjur" som tar hundar och renar titt som tätt..
MEN HALLÅ?!?!? DE HAR JU INGET VAL!!
Dessutom om alla jäkla älgjägare är så oroliga för sina hundar så kan de ju jaga den fördömda älgen själva och lämna hunden hemma!
Vargen är ett skyggt djur, men människan har tvingat den komma närmare och närmare in på oss..
Och sedan när den (på grund av oss) kommer "för" nära så blir folk oroliga och vill skjuta den..
Vargen kanske dödar en ren och då är det genast skyggsjakt som gäller.. Men vad fanken ska den äta då när vi breder ut oss som en jäkla farsot och förpestar jorden.. Vissa årstider springer flockvis med renat fritt på vägarna, stoppar trafik osv.. En resa som normalt tar 7 minuter tar helt plötsligt 30!!  Nej men det hör vi ingenting om.. Givetvis ska de få springa fritt på vägarna och orsaka bilolyckor och irritation.. Det tyckts VISSA ha en tendens att bekvämt nog glömma!
Jag blir så arg att jag ser rött!

LICENSJAKT PÅ VARGHATARE- TACK!
Om jag inte minns fel så är det väl 27 vargar som de för tillfället får skjuta, men då är ju inte antalet som "råkar" dödas inräknade. Så jag föreslår att vi får skjuta 50 stycken varghatare om året. 
För balansens skull!!!



Vargen är ett vackert, fantastiskt djur och inte ens en tiondels så mycket mördare som en människa!






Kommentarer
Postat av: ida

Kunde inte sagt det bättre själv.

2010-01-02 @ 21:11:33
URL: http://archie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0