Dream a little dream of me


Drömde en väldigt utspridd dröm i natt. Minns inte riktigt handlingen.
Kommer ihåg huset i Fagerdal, drömmer om det med jämna mellanrum.
Under den riktiga ingången till huset, den med terass, utan trapp, fanns det en lucka/dörr i drömmen. Där bodde det några barn. Ida brukade ge dem mat.
Det kom en tsunami. (Det blir andra gången jag drömt om en tsunami över Fagerdal)
Minns inte hur, men vi lyckades överleva den i alla fall.
Och plötsligt var jag mitt ute i skogen, fast jag var inte mig själv längre, är lite osäker på vem jag var men jag tror jag drömde att jag var Claire..
Jag hade i alla fall åkt bakåt i tiden.
Skogen påminde om den i Rudsjö, utanför sommarstugan. Det fanns ett gammalt skjul där, och ett ganska modernt badkar som satt fast i ett träd..
(?!)
Det hängde i någon sorts hängmatta av nät.
Jamie var helt plötsligt där, han sa att jag var välkommen..
(??)

Själva drömmen är väl delvis logisk med tanke på att jag läst Outlander- serien i över en månad. Är snart färdig med flammande korset och ska börja med snö och aska, har inte läst den så många gånger.
Men det där med tsunamin fattar jag inte..?! Och varför just fagerdal..?! Har som sagt drömt det en gång förut, men förra gången var det mycket läskigare, och då fanns även gud med. Han var en gigantiskt, tecknad mun som åt upp människor.. Det låter störtlöjligt, men det var inte alls särskilt underhållande att drömma.. :/








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0