Behöverr du hjälp ellerr?




 Som en snäcka har hela havet kvar insom sig...




Innan jag börjar klaga över något överhuvudtaget måste jag skryta och säga att jag fick komplimanger under morgonen.. Riktigt roligt faktiskt..  fast.. erhm.. den ena var kanske lite.. hmm.. annorlunda.. så för anständighetens skull låter jag bli att nämna dem..  haha! =P
Men som sagt: skryt skryt  =P


Hmm.. Stod och väntade på bussen i min ensamhet ute i snöyran igår..  Så stannade  den en sån där liten buss i korsningen och en främling sticker ut huvudet och ropar:
"Behöverr du hjälp ellerr?"
Uppenbarligen såg jag ut att vara i behov av hjälp.. tsss! Det tror jag vad jag vill om.. Jag var bara väldigt upprörd för att bussen var sen och jag höll på att frysa ihjäl.. Vem skulle inte varit upprörd under sådana omständigheter?? =O
Nåja.. Jag tog och upplyste de två nissarna om att jag väntade på bussen, vilket är ett tydligen tecken på att jag inte är det minsta i behov av hjälp.. hmpf.. Men de förstod uppenbarligen inte detta utan fortsatta sitt tjat.. Började ropa att det inte gick ngn buss och liknande.. De ville förmodligen ge migg skjuts någon stans.. Jag vill inte låta paranoid men jag har en känsla av att om jag satt mig i den där bussen så fanns det nog en risk att jag inte tagit mig ur den igen.. hmpf.. jag behöver ingen jäkla "hjälp"..

Blev förresten inget jobb idag.. Det var nog bra och dåligt på samma gång.. Tråkigt för ja förlora ju 6 timmar på det.. men samtidigt så fanns det ju ingen chans i världen att jag hunnit med bussen i morse.. Om inte jag klonat mig själv förstås.. men jag vet faktiskt inte hur man gör det..  =P






Dagens tankeverksamhet har mest kretsat kring jobb... och övergrepp..  Jag har hållt på och letet efter en bra definition på ordet och innebörden "övergepp" men hittar ingen...  Ibland är det svårt att veta var gränsen går.. Så när går gränsen från att hjälpa någon över till ett övergrepp egentligen??




Fasen.. Snart blir man officiellt ett år äldre också.. känns inge vidare roligt.. =/
Men idag kom jag iaf fram till vad huvuduppgiften på min födelsedag blir:
Ta bort Mayas stygn..
och efter det ska hon och jag dela på en bakelse =)


Just ja! Glömde nämna att jag av misstag råkade skrämma slag på "den undre bossen" på åshamra.. haha.. och strax efter det var det ngn annan som jag aldrig sett förut som råkade skrämma slag på mig när jag for runt nere i källaren.. Haha.,. snacka om direkt karma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0