Meny


Kvällsmeny:

Harry Potter 6

I morgonmeny:
Grillning


Hmm..
Har en hel del jag skulle vilja klåttra ner här..
Men med tanke på vad klockan är..
Och med tanke på att jag jobbat hela dagen..
Samt med tanke på hur långt det skulle bli..
Så ska jag försöka visa lite hänsyn till mig själv och de få läsade jag faktiskt har.. :)
Med andra ord blir det bara en halv roman ikväll, eller kanske 2/3e dels roman.. ;p



Har varit och kikat på Harry Potter och halvblods prinsen..
Hmm.. Jag är en smula splittrad angående filmen..
För jag bör erkänna att den var faktiskt väldigt välgjord..
Men.. (ja! Det är klart att det finns ett men!)
Nu råkar ju faktiskt bok nummer 6 vara min absoluta favoritbok..
Så givetvis anser jag att de kapat för mycket, och ändrat på alldeles för många saker!!  :(

buhuu! :(

Meen! Jag måste ju också påpeka att den var underhållande, på vissa ställen skrattade jag så tårarna började rinna..

Under en del var det så obehagligt att jag fick rysningar.. Läskigt..  (Ska jag kika på filmen ensam så spolar jag nog ärligt talat förbi den biten.. )

Och när de var i grottan så visste jag så väl exakt vad som skulle hända eftersom jag läst boken åtskilliga gånger, och trots denna kunskap var jag nära att flyga till månen av rädsla..
Haha.. Tror fasen halva biosalen gungade till i just det ögonblicket.. :p

Men som det är nu, så är jag som sagt en smula missnöjd över en hel del saknade, och ändrade delar..
Är brydd på hur de ska mixtra ihop slutet nu när några ganska viktiga saker gjorts om..
Nåja.. Den som lever får se, antar jag..



Trots att jag nyss läst ut boken så överväger jag på fullaste allvar att låta Jamie och Claire vänta, så jag kan läsa 6e Harry Potter boken igen.. :p
Å andra sidan måste jag nog minst läsa ut främlingen först..
Jaahh.. Man skulle haft en man som Jamie..      



I morrn är det grillning som gäller..
Rudsjö drog mest så det blir dit det bär av..
Trots hotande regn och rusk ska vi grilla..  :)
 Jag funderar på att låta Maya få följa med.. Men jag har lite beslutsångest på den punkten..
Jag är så rädd att tappa bort henne..  :/
Min lilla sötnos..
Hon är ju trots allt den enda jag har.. som jag verkligen har alltså..



Hmm.. nu kom jag just ihåg en sak jag ville skriva..
Jag har börjar drömma kärleksdrömmar om de mest oväntade personerna...
Vaaad i allsin dar..?!
Bör kanske tillägga att jag (trots det absurda valet av karaktärer i drömmarna) finner det hela en aningen roande..
Det är ju en avsevärd förbättring från tidigare mardömmar..
Tummen upp för framgång!  :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0